جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
آب عمیق چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۱:۲۶

کویت در مکزیک عملیات اکتشاف نفت و گاز انجام می دهد
ایران دریلینگ: کویت با امضای قرارداد جدید نفتی با شرکت نفت مکزیک، ضمن افزایش حضور خود در بازارهای جهانی، یک گام دیگر در راستای هدف افزایش تولید خود برداشت.به گزارش پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز به نقل از شبکه خبری آرگوس، شرکت نفت کویت (KPC) توافقنامه مشترک نفت و گاز با مکزیک امضا کرد تا به این ترتیب برنامه حضور خود را در بازارهای جهانی توسعه دهد.شرکت کوفپک، زیرمجموعه کی پی سی، اعلام کرد که قرارداد اولیه برای اکتشاف و تولید نفت و گاز در مکزیک به وسیله شرکت پی ام آی، بازوی تجاری شرکت ملی نفت مکزیک (پمکس) امضا شده است.بر اساس اعلام کوفپک، همکاری این شرکتها در سطح جهانی خواهد بود اما این که پروژه خاصی مد نظر این دو شرکت است یا خیر بیان نشد.پمکس با آغاز نخستین دور واگذاری طرحهای بالا دستی در مکزیک، تاکنون چندین قرارداد همکاری با شرکتهای خارجی بسته است.

هدف پمکس از این قراردادها بکارگیری تخصص و تجربه شرکتهای خارجی است.قرارداد تازه کوفپک یک ماه پس از قرارداد خرید سهام شیل اویل کانادا از شورون امضا شد. در قرارداد ماه گذشته، کوفپک ٣٠ درصد از سهام شورون در پروژه شیل اویل دوورنی کانادا را به ارزش یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار خرید.کویت صادرات نفت خود را به چین در ماه اوت امسال دو برابر کرد. این افزایش به دنبال امضای قرارداد ١٠ ساله تامین سوخت به مقدار ٣٠٠ هزار بشکه نفت در روز انجام شد. این سطح از صادرات در مجموع ١٥ درصد از صادرات نفت خام کویت را تشکیل می دهد.گفته می شود بسیاری از طرحهای پایین دستی کویت به دستیابی به هدف افزایش تولید نفت این کشور تا سال ٢٠٢٠ بستگی دارد. کویت که اکنون دو میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه نفت در روز تولید می کند، قصد دارد تا سال ٢٠٢٠ میلادی تولید نفت خود را به روزانه چهار میلیون بشکه افزایش دهد.


  کد خبر : 307
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :